Broken Sword: The Circle of Blood
Párizs
A robbanás után vegyük fel a törmelék alatt lévő újságot, majd menjünk be a bisztróba. Az öregen nem tudunk már segíteni, de a pincérnő túlélte a merényletet. Kérdezzük ki a tettesről, majd diktáljunk bele egy deci konyakot. Kövessük a bohócot a mellékutcába. A kukákat átvizsgálva rájövünk, hogy csak a csatorna felé menekülhetett. A fedelet puszta kézzel nem tudjuk leemelni, szükségünk lesz valamilyen célszerszámra. Induljunk el a másik irányba, ekkor érkezik meg a rendőrség. Russo felügyelőt bízzák meg az ügy kivizsgálásával. A kihallgatás után megkapjuk a névjegykártyáját, s szabadon távozhatunk. A teraszon találkozunk Nicoval, a csinos riporterlánnyal. Kérdezzük ki alaposan, majd kérjük el a telefonszámát. Keressük meg a munkást, majd adjuk oda neki a mai újságot. Az öreg szereti a lóversenyt, ezért nem tud ellenállni a lap szélére felírt tippnek. Használjuk ki a távollétét, s emeljük el a szerszámosládából a csatornafedelet nyitó kulcsot. Másszunk le a csatornába, majd vegyük fel a merénylő által eldobált bizonyítékokat (bohócorr, zsebkendő, ruhafoszlány). Másszunk ki a kijáratunk, majd csapjuk be a háborús veteránt, mutassuk meg neki a felügyelő névjegyét, s kérdezzük ki. Látogassuk el a rendőrőrsre, hívjuk fel a riporternőt. Őt is érdekli az ügy, ezért meghív a lakására. Az öreg virágárus elárulja a trükköt, amivel bejuthatunk a házba. Nico felismeri a ruhafoszlányt és a bohócorr alaposabb átvizsgálása után megtudjuk honnan is kölcsönözték ki a ruhát. A lány időközben előhívta a robbanás helyszínén készített fényképet a tettesről. A furcsa, félhold alakú tetoválás jellegzetes ismertetőjel. Utazzunk el a jelmezkölcsönzőhöz, s mutassuk meg neki a képet és a ruhadarabot. A bolt vezetője azonnal felismerte a merénylőt, Khan-nak hívják, s a bohócruha mellett a pixie jelmezt is kikölcsönözte. Hívjuk fel a szabót, s szorongassuk meg kicsit. Amint kiejtjük Khan nevét megijed, s félelmében elmondja, hogy az Ubu hotelben szállt meg a gazfickó.
Khan nevű vendég viszont nincs a szálloda a vendégkönyvben. A 22-es szoba vendége, Moerlin nagyon gyanús. Próbáljuk meg kivenni a 21-es szobát, de a recepciós nagyon elutasítóan viselkedik. Nincs más hátra, segítséget kell kérnünk. Szólítsuk meg a zongorázó hölgyet, s vegyük rá, hogy terelje el a pultos figyelmét. Lopjuk el a kulcsot, s menjünk fel az emeletre. A kulcsunk a jobboldali első ajtót nyitja. Másszunk ki az ablakon, majd araszoljunk át a párkányon a másik szobába. Vizsgáljuk át a szekrényt, majd amikor észrevesszük, hogy visszatért a szoba gazdája, bújjunk el a ruhák között. Szerencsénk volt, mivel nem vett észre. Várjuk meg míg távozik, majd kutassuk át az ágyon heverő ruhadarabot. Találunk benne egy névjegykártyát, s egy doboz gyufát. A névjegykártya és az angol vénkisasszony segítségével megszerezhetjük a középkori tekercset. Egyelőre ne menjünk ki a szállodából, mivel az ajtó előtt álló gengszterek mindenkit átkutatnak, s ha megtalálják nálunk, akkor este már a halakkal vacsorázunk. Menjünk fel ismét a szobánkba, majd másszunk ki az ablakon. Amint kiértünk, dobjuk le a tekercset a mellékutcába. Most már bátran kimehetünk, hisz nincs nálunk semmi lényeges. Szedjük fel a tekercset, majd vigyük el a lányhoz. Vizsgáljuk meg alaposan. Mivel a jelenlegi tudásunkat jócskán meghaladja a tekercs tartalma, ezért segítséget kell szereznünk. Szerencsére Nico ismer egy tudóst, aki ebben a témában elismert szaktekintélynek számít. Látogassuk meg a múzeumot, s nézzünk alaposan körül. Az üvegbúra mögött álló háromlábú faállvány kísértetiesen hasonlít a tekercsen található ábrával.
Írország
Az állványt Írország egyik eldugott kis falujában találták meg, ezért oda kell repülnünk. Kérdezzük ki a kocsma előtt lebzselő suhancot, majd lépjünk be a fogadóba. Nyomjunk le néhány sört, majd ismerkedjünk meg a helybéliekkel. Várjuk meg, míg a közelebbi inni kezd, s ekkor szedjük ki a könyöke alól a törölközőt. Hallgassuk meg a helyi kastélyról szóló kísértethistóriákat. Az öreg a sarokban időnként elővesz a zsebéből egy drótdarabot, ezt vegyük el tőle. Bizonyítsuk rá a terem közepén ülő fiatalemberre, hogy az ásatáson dolgozott (közben ki kell mennünk a suhanchoz újabb információért). A fiú nem bírja idegekkel, s bevallja, hogy a professzor rábízott egy aprócska csomagot. Átadni viszont nem hajlandó, s elrohan. Vesztére. A piros Ferrari pont telibe kapja. Az ütközésben leszakad az elektromos berendezést védő doboz fedele, s a fiú elejti féltve őrzött csomagját. Piszkáljuk meg az elektromos kapcsolót. Kérjünk még egy sört, majd s háborodjunk fel, amikor a kocsmáros nem tud adni. Nyugodjunk le, majd mutassuk meg neki a névjegykártyánkat (vagyis azt, amit a hotelszobában loptunk). A fogadós megnyugszik, hiszen azt hiszi képzett műszerésszel van dolga. A pincébe egyelőre nem mer leengedni. Előbb bizonyítanunk kell. A dróttal patkoljuk meg a pohármosogató villásdugóját. Az eredményt látva a kocsmáros minden gyanúja elszáll, s leenged pincébe. Húzzuk meg az ott talált kapcsolót, majd menjünk ki az ivó elé. Emeljük fel a csapóajtó rácsát, így legalább látni is fogunk valamit a pincébe, Vegyük fel a sarokban csillogó gyémántot, majd a kiránduljunk fel a kastélyba. A szénabálákon üldögélő farmar a balesetet szenvedett fiú nagybácsikája. Győzzük meg, arról, hogy ilyen válságos helyzetben a sérült mellett a helye. Ajánljuk fel, hogy a távolléte alatt vigyázunk a szénakazalra. Amint befordult a sarkon másszunk fel a kazal tetejére, majd rakjuk be a kulcsunkat a fal repedésébe. Másszunk be a kastélyba, majd ismerkedjünk meg a rémmel, vagyis egy bakkecskével. Közeledjünk felé barátságosan, de ne lepődjünk meg ha felöklel. Ne sértődjünk meg, inkább fussunk el az etető másik oldalára (kétszer klikkeljünk az ekevasra). A kötél belegabalyodik a vasba, s máris szabad az út lefelé. A pincében döntsük el az ajtó előtt álló oszlopot, majd emeljük fel ismét. Töltsük ki az oszlop által hagyott lenyomatot az asztalon talált gipszporral. Szaladjunk vissza a kocsma sörös pincéjébe, majd áztassuk be a törölközőt a csap alatt. Igyekezzünk vissza az ásatásra, majd csavarjuk ki a maradék vizet a gipszre. A gipsznyomatot tegyük bele az ajtó melletti résbe, s máris bemehetünk. A rejtekajtó mögötti szobában a rejtvény újabb darabkájával lettünk gazdagabbak.
Párizs
Párizsban látogassunk el a rendőrőrsre, majd faggassuk ki az őrmestert. Tőle tudjuk meg, hogy az általunk keresett ember kórházban fekszik. Induljunk el a megadott címre, majd kérdezzük ki a recepciós nővért. Sajnos a beteget tilos látogatni, csak a közeli hozzátartozók juthatnak be hozzá. Mutassuk fel ismét a műszerész kártyánkat, erre már az ő szíve is megenyhül. Beljebb a folyosón az öreg takarító épp a kedvenc masináját dédelgeti. A háta mögött osonjunk keresztül az átjárón, majd húzzuk ki a takarítógépet a konnektorból. Várjuk meg, míg az öreg átmegy a másik oldalra. Használjuk ki a lehetőséget, nyissuk ki az ajtót, s kapjuk magunkra az orvosi köpenyt. Sétáljunk vissza a recepcióra, majd vegyük a szárnyaink alá az ifjú medikust. Látogassuk meg a hátsó kórtermet, majd ejtsük meg a nagyvizitet. Az egyik beteg nincs megelégedve a vérnyomásmérő képességünkkel. Adjuk oda a gyakornoknak a készüléket, majd látogassuk meg a zárt szobában emberünket. Sok mindent nem tudunk belőle kiszedni, de azt azért kiköhögte, hogy aznap éjjel betörés lesz a múzeumban. Az álorvos sajnos megszakította a társalgást, s kiparancsolt minket a szobából. Megölte a szerencsétlent, majd az ablakon keresztül távozott.
Nico ismét felhívja a figyelmünket Andre-ra, az ifjú tudósra. Látogassuk meg a múzeumban, majd kérdezzük ki jó alaposan. Várjuk meg, míg az őr ismét megcsodálja a búra alatt lévő állványt, ekkor észrevétlenül kinyithatjuk a bal oldali ablakot. Várjunk míg az őr odasétál, majd gyorsan bújjunk el a szarkofágban. Várjuk meg a zárórát és a két banditát. Másszunk ki a koporsóból, majd gyorsan bújjunk el a totemoszlop mögött. Döntsük le az oszlopot, a többi már magától megy. Kiderül, hogy az álruhás tolvaj Nico volt, aki ügyesen elcsente az állványt.
Spanyolország
Térjünk vissza a bűntett színhelyére, majd irány a napfényes Spanyolország. Az ősi nemesi család utolsó sarjához nem könnyű bejutni. Lopez, a kertész roppant barátságtalanul fogad, esze ágában sincs beengedni a házba. Kövessük a locsolócsövet a csapig, majd használjuk rajta a vérnyomásmérőt. Amint megszűnik a víznyomás Lopez kénytelen bemenni a házba, hogy kiderítse hol a hiba. Menjünk utána, s mutassuk meg magunkat a kutyáknak a hátsó kijáratnál. Bújjunk be a páncél mögé, majd várjuk meg, míg a kertész kimegy. Surranjunk fel az emeletre, s győzzük meg az öreg hölgyet, hogy fogadjon minket. A beszélgetés eredményeképpen engedélyt kapunk, hogy meglátogassuk az öreg kriptát, ahol az ősök maradványai nyugszanak. Az oltár alatt megtaláljuk a sakkrejtvényt, ennek a megoldásához viszont szükség lesz némi sakktudásra. (adjunk sakk-mattot a vörös játékosnak). A feladvány megoldása kinyílik egy titkos rekesz, s máris gazdagabbak lettünk egy ősrégi serleggel.
Párizs
Emlékszünk még a feliratra, melyet Írországban találtunk az ásatáson. Ez a hely Párizsban található, a gond csak az, hogy a vesztőhelyet már rég lebontották. A turisták szájtátva bámulják a labdazsonglőrt, s igencsak szánakozva nézik a harmatgyenge próbálkozásunkat. Kérdezzük meg a sziesztázó rendőrt, mi a véleménye. Szerinte egy ügyetlen bohóc zsonglőrnek sokkal nagyobb sikere lenne ennél a közönségnél. Rakjuk fel tehát a bohócorrot, majd bénázzunk egy sort a labdákkal. A siker frenetikus, az akrobata duzzogva, a rendőr unatkozva távozik. Most már senki sem látja, amint a célszerszámunkkal felemeljük a csatornafedelet, s alászállunk a mélybe. Kocogtassuk meg a csatorna falát a kulccsal, majd a csörlő és a lánc segítségével tépjük ki az ajtót a helyéről. Hallgassuk ki az újtemplomosok titkos gyűlését, majd mikor távoztak nézzünk szét az oltár körül. Tegyük a kőtömb tetejére az állványt, majd helyezzük rá a gyémántot. A beszűrődő fény megmutatja utazásunk következő állomását Szíriában.
Szíria
A falu főterén ismerkedjünk meg az őslakosokkal és az amerikai turistákkal. Mutassuk meg a szőnyegárusnak az orgyilkos zsebéből elcsent gyufásdobozt, majd térjünk be a szállodába. Ismerkedjünk meg Utharral, a taxisofőrrel és a hotel néma igazgatójával. Próbálkozzunk meg bejutni a mosdóba, de a WC kefe sajnálatos eltűnése miatt az ajtó zárva maradt. Nézzük meg alaposan mivel is dolgozik a kebab árus (jobb gomb, amikor a nagyító megjelenik a pulton). Kérjük az arab kisfiú segítségét. Nejo készségesen segít, minek következtében majdnem megkéselt az árus. A nagy futás után térjünk vissza a kereskedő palántához, s bartelezzünk egyet. Ő átadja a kefét, mi pedig a zsonglőr labdáját. Adjuk vissza kefét az igazgatónak, akitől cserébe megkapjuk a mellékhelyiség kulcsát. A kulccsal nyissuk ki a törölköző tartót, majd emeljük el a benne található rongydarabot. Térjünk vissza a standhoz, ahol a kisfiú elragadtatva játszik az új szerzeményével. Simogassuk meg a macskát, mire az ijedtében felugrik a polcra. Csengessünk egyet, mire kijön a tulajdonos. A labda megpattan az ajtón, megijeszti a macskát, mire az leveri a gipsz szobrot. Vegyük fel a porból, s töröljük át az alapozós zsebkendővel. Így már tisztára úgy néz ki, mint egy antik darab egyenesen Rómából.
50 dollárért el is adhatjuk a dagadt amerikai turistának. Kössünk üzletet Utharral is. A pénzért cserébe hajlandó elvinni a környéken található egyetlen nevezetességhez. Igen ám, de az öreg tragacsa éppen most döglött be. Adjuk oda neki a mosdóból elemelt törölközőt. Most már semmi akadálya egy kis kirándulásnak. Másszunk fel a barlanghoz, majd törjük le a faágat. Kössük rá a maradék törölközőt, majd a rögtönzött kötélen ereszkedjünk le a barlang bejáratához. Keressük meg a sziklában a titkos nyitószerkezetet, majd lépjünk be a barlangba. A neo templomosok ügynöke nem volt szerencsés, beszorult a barlangba... akárcsak mi. Kutassuk át a tetemet, majd vizsgáljuk meg jó alaposan a fali szobrokat. Kis idő múlva megérkezik a felmentő sereg, a bérgyilkos személyében. Válaszoljunk becsületesen a kérdéseire, s válasszuk a férfias halált. A kézfogás előtt rejtsük el a tenyerünkben a sokkolót, majd a pillanatnyi figyelmetlenségét kihasználva ugorjunk le a szikláról a teherautóra. Ez meglehetősen meleg helyzet volt.
Párizs
Látogassuk meg a templomot a vesztőhely terén. Kérjük meg a papot, hogy tisztítsa meg a serlegünket. Helyezzük a lencsét a szobor kezében tartott tekercsbe, majd vizsgáljuk meg rajta keresztül az üvegablakot. Hasonlítsuk össze a serlegen talált címert a falba temetett keresztes lovag páncélzatával. Végre megtaláltuk az elveszett spanyol nemes maradványait. Ugorjunk be a múzeumba, s beszéljünk Andrénak a barlangban talált szobrokról. Kiderült, hogy itt Párizsban is feltártak már hasonló szobrot. Nézzünk be erre az ásatásra is. A bejárat előtt posztoló őrszem nem sok hajlandóságot mutat arra, hogy beengedjen. Kérjük el a mosdó kulcsát, majd az ott talált szappanba készítsünk lenyomatot. Szórjuk tele a mélyedést gipszporral, majd nedvesítsük be a csap alatt. Kulcsunk már van, a gond csak az, hogy még egy vakegér is azonnal észreveszi a cserét. Adjuk vissza az eredeti kulcsot az őrnek, majd sétáljunk ártatlanul a kinti festékes vödörhöz, s próbáljuk meg belemártani a kulcsot. A munkás persze elhajt minket, de ne csüggedjünk. Térjünk vissza az alagsorba, s hívjuk fel Nico-t. Az ő dolga lesz szóval tartani a festőt, amíg mi befestjük a kulcsot. A trükk tökéletesen bevált, most már csak az a gond, hogy tapintásra is meg lehet különböztetni egymástól a kulcsokat. Tekerjük le a fűtést, mire az őr felveszi a szolgálati kesztyűjét. Kérjük el ismételten a mosdó kulcsát, majd bent cseréljük ki a két kulcsot. Adjuk vissza a másolatot az őrnek, majd hívjuk fel ismét Nico-t. Az újabb csel fényes sikert arat, míg az őr és a festő egymást szidják, mi simán besétálhatunk a lezárt ásatásra. A szobor előtt tegyük le serleget, s vizsgáljuk meg a fémen megjelenő tükörképet.
Spanyolország
Vigyük vissza a serleget, majd kérjük ismét az öreg dáma segítségét. A bibliai utalások megértéséhez szükségünk lesz egy Bibliára. A mauzóleumban találunk is egyet, a segítségével számos utalást kapunk. Zárjuk be a rúddal a felső ablakot, majd tegyük a zsebkendőt a bot végére. Gyújtsuk meg a gyertyával, majd az égő ronggyal gyújtsuk meg a boltívről lelógó hatalmas gyertyát. Várjuk meg, míg a kőkulcs előkerül, majd kérjünk engedélyt a hölgytől, hogy átkutathassuk a kertet. Az öreg kút felkutatásához mindenekelőtt szükségünk lesz egy varázsbotra. A ház melletti fán (ott ahol a locsolócső található) találunk is megfelelőt. Hosszas keresgélés után megtaláljuk az öreg kutat. Ereszkedjünk le az aljára, majd próbáljuk meg kinyitni az oroszlános ajtót. Azonnal ugorjunk el az útból, majd a földszinti falról leemelt tükör és a beszűrődő fény együttes felhasználásával vizsgáljuk meg a sötétségbe burkolódzott ajtót. Hamarosan meg is találjuk a zárszerkezetet, melybe tökéletesen beleillik a gyertyában elrejtett kőkulcs. Hátborzongató látvány fogadott minket a rejtekhelyen, itt haltak meg az eltűnt gyerekek.
Skócia
A vonaton szellőztessük ki a fejünket kissé, majd induljunk el Nico után. Győzzük meg a futball rajongókat, hogy segítsenek, majd másszunk ki a vonat tetejére. Másszunk be a nyitott tehervagonba, majd egy jól időzített vészfékmeghúzással mentsük meg az életünket. Szabadítsuk ki Nicot, majd ugorjunk le a vonatról. Látogassuk meg a templomot, majd kutassuk át a szemetet. A halom legalján találunk egy apró fogaskereket, ami pont beleillik az ajtó mellett álló oroszlán szemébe. Törjük le a kart, majd emeljük ki az újabb fogaskereket. Ezt tegyük az oroszlán másik szemébe, majd a kart a szájába. Nyissuk ki az ajtót, majd lessük meg a szekta titkos összejövetelét. Innentől kezdve felgyorsulnak az események. Az életben maradt banditát csak úgy tudjuk leszerelni, ha a falon égő fáklyát a puskaporba dobjuk. A robbanás az egész templomot összedöntötte, még szerencse, hogy időben ki tudtunk szaladni.
|