GTA: Vice city
Az intróban megtekinthetjük, amint Liberty City alvilágának vezetői - élükön Sonny Forellivel - milyen sorsot szánnak börtönből frissen szabadult hősünknek. Mivel nincs kedvük megbontani a város jól működő hierarchiáját, így Tommy-t a napfényes délre küldik, a miami üzletek irányítása végett. Ám a fegyvereken kívül minden balul sül el, a szimplának induló drogüzletbe beleköp egy helyi szervezet, így a végén főhősünk ott áll pénz és kokó nélkül. Főnökei persze nem repesnek az örömtől, és visszakövetelik a dohányt, így a feladat máris adott: szedjük össze a tartozást bármi áron.
Az intró helyi összekötőnk, az ügyvéd Ken Rosenberg irodája előtt ér véget. Vágjuk kocsiba magunkat, és első utunk az Ocean View-i szállodához vezessen, ahol ténykedéseinket egy kiadós alvással kezdjük. Ébredés után irány a rózsaszín kör...
Egy régi barát (An Old Friend)
Nehézség: 0/6 - Jutalom: 0 - Feladatot adja: (Felvezetés)
...ahol is egy kellemetlen telefonbeszélgetés vár ránk: itt közöljük Sonny-val a pénz és a kokó elvesztését, és kapjuk meg az ultimátumszintű kérést azok visszaszerzésére. Egyébként pedig itt a remek alkalom a város első felének felfedezésére. Ha kellően kigyönyörködtük magunkat, irány a térképen L-lel (Lawyer: ügyvéd) jelzett pont, ahol megkapjuk első fizetős feladatunkat is.
Ken Rosenberg küldetései
A parti (The Party)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $100 - Feladatot adja: Ken Rosenberg
Igazi bemelegítő küldetés, melyben Ken elküld minket a helyi fejesek kikötőben tartandó partijára. Ehhez azonban a hawaii mintás ing nem igazán stílszerű viselet, ezért előbb beugrunk Rafaelhez (térkép: kék póló-ikon) az öltönyházba. Kijövet láthatunk egy szerencsétlent, aki még nem hallott városba érkezésünk híréről, és botor módon gazdátlanul hagyja remek kis chopper motorját, épp a kijárattal szemközt. Most már tényleg irány a kikötő - itt találkozunk Cortez ezredessel, és annak gyönyörű lányával, Mercedesszel, aki bemutatja nekünk az összejövetel fontosabb résztvevőit, majd a helyi kiskirály, Diaz megérkezése után megkér minket, hogy mentsük ki a rá váró bájcsevely elől, és fuvarozzuk el a Pole Position klubba. Vihetjük sportkocsival, választhatjuk a limót, de felültethetjük a motorunkra is (feltéve ha nem közvetlenül a bejárat előtt parkoltunk le vele, mert akkor a program kíméletlenül törli) - ki-ki ízlése szerint válasszon járművet. Ha a fuvar megvolt, mehetünk vissza az ügyvédhez.
Sikátori balhé (Back Ally Brawl)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $200 - Feladatot adja: Rosenberg
Elsőként információra van szükségünk, hiszen meg kell tudnunk, ki bánt el velünk. Ken javaslatára a pénz utáni hajszát a helyi lokálban, a Malibu klubban folytatjuk, ahol Kent Paulra ráijesztve újabb ötletet kapunk a szükséges infók megszerzésére - a Washington Beach egyik sikátorában található, jól informált séfet kéne kifaggatnunk. Érkezésünkkor a séf éppen legfrissebb pletykáit szerzi be mobilján keresztül, és egyébként sem mutatkozik túl kooperatívnak, így némi agresszív véleménycserére lesz szükség. Miután gondoskodtunk róla, hogy ne kavarhassa tovább a... (levest?), tegyük magunkévá a telefonját. Ekkor érkezik Lance Vance, felajánlva segítségét, ami rögtön kapóra is jön, hiszen húsvágó bárdokat lobogtatva futnak felénk a néhai séf társai. Kövessük Lance-t (a szakácsokat nem muszáj elintéznünk), aki elfuvaroztatja magát a legközelebbi fegyverkereskedésbe (Ammu-Nation bolt, a térképen: fegyver ikon), majd vissza a szállásunkhoz.
(Tizen)két dühös ember (Jury Fury)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $400 - Feladatot adja: Rosenberg
Ken szerint némi haladékot kaphatnánk a Forelliknél, ha az unokaöccsük tárgyalására kirendelt esküdtekre ráijesztenénk. Ahogy kilépünk az ajtón, a szemünk előtt gázolnak el egy járókelőt. Egy kalapács hullik ki a kezéből, melyet feltétlenül tegyünk el, hamarosan szükségünk lesz rá. Két sárga jelet látunk a térképen, elsőként induljunk a háromszög felé (háromszöggel jelöli a program, ha a cél alattunk vagy felettünk található). Új kalapácsunkkal vegyük kezelésbe az esküdt ott parkoló Sentineljét, mire hamarosan a gazdája is megjelenik, és a látványtól alaposan berezel. Itt végeztünk is, irány az Ocean Beach-i célszemély (a jel őt magát mutatja), aki néhány rúgásunk után megpróbál kocsival elsöpörni, ám egy kalapácsokat szállító teherautó (hehe) megakadályozza ebben. Miután kipofoztuk az autójából, és megkaptuk a 400 dollárunkat, előbb Sonny hív minket mobilunkon a pénz után érdeklődve, majd egy újabb hívás a Bérgyilkos (Assassin) küldetések végrehajtására tesz ajánlatot. Amennyiben a fő történet mentén játszunk tovább, később bármikor felkereshetjük a nyilvános telefont. Térjünk vissza Kenhez.
Sztrájk (Riot)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Rosenberg
Az ügyvéd irodájában találkozunk Avery Carrington építési vállalkozóval, akinek némi zavarkeltésben kell a rendelkezésére állnunk. Első utunk Rafaelhez vezessen, majd immáron munkásruhában hajtsunk a sztrájkoló dolgozókhoz. A megsemmisítendő járművektől egy kerítés választ el minket egyelőre, így vessük magunkat a tüntetők közé. Miközben rohangálunk közöttük, kössünk bele (nem szavakkal) legalább négyükbe, miáltal tömegverekedés tör ki, a biztonságiak pedig kinyitják a vaskaput. Vezessük a különálló teherautót a többi mellé, majd lőjünk bele a piros hordóba. A robbanás láncreakciót indít el, mi pedig teljesítettük a feladatot.
Juan Garcia Cortez ezredes küldetései
Mocskos áruló (Treacherous Swine)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $250 - Feladatot adja: Cortez ezredes
Következő munkaadónkat a kikötőben találjuk. Cortez ezredes (térképen C) egy áruló likvidálásával bíz meg minket, melyhez egy pofás kis láncfűrészt is biztosít. Hajtsunk Gonzales búvóhelyéhez, ahol előbb a testőreit, majd őt magát vágjuk ketté. A fényes nappal, nyílt utcán lezajlott mészárlásra már a rendőrség is felfigyel - kapunk is egy kétcsillagos körözési szintet a hazaútra -, ezért kanyarodjunk a Pay’n’Spray felé.
Áruházi tűzharc (Mall Shootout)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $500 - Feladatot adja: Cortez
A következő feladat előtt nem árt valamilyen automata fegyver beszerzése (a város túlfelén található Prawn Islanden, a stúdióval szemközt lévő házak egyikének erkélyén például ráakadhatunk egy kellemes darabra, de beugorhatunk az Ammo-Nationbe is). Cortez francia kapcsolatával kell találkoznunk a közeli bevásárlóközpontban (járművel is behajthatunk), ám az üzletet néhány Interpol-os zsaru zavarja meg (no igen, a rakétavezérlő chipekkel történő kereskedés nem teljesen legális). A kontakt motorra pattan, ráadásul két csillagot is kapunk, így nincs időnk lövöldözni, eredjünk a francia után. Ha utolértük, lelőttük, elütöttük, szétvágtuk, vagy valamiképp megszabadultunk tőle, vegyük fel az elejtett mikrochipet, rázzuk le a zsarukat (rendőr token, vagy Pay’n’Spray), és térjünk vissza a kikötőbe.
Őrangyalok (Guardian Angels)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Cortez
Az első nehezebb feladatunk következik, ahol Diazt kell biztosítanunk, miközben ő a kubaiakkal találkozik. Elsőként egy parkolóházban összefutunk Lance-szel, aki megfelelő tűzerőről gondoskodik, majd a találkozó helyszínére hajtunk, ahol biztonságos lőállást keresünk magunknak. Hamarosan két haitikkel teletömött Voodoo, majd két Van érkezik, és kellemes tűzharc alakul ki a felek között. Figyeljünk Diaz egészségére (Lance tud vigyázni magára), ha valaki őt támadja, azonnal semlegesítsük. Mikor már azt hinnénk, vége, két haiti motoros ragadja fel az árut. Lance kilövi az egyiket, így a gazdátlanná váló motorra pattanva üldözőbe vehetjük a társát. Semlegesítsük (motoron Num0-val lehet előre lőni), vigyük vissza a táskát Diaznak, aki az 1000 dolláron felül munkát is ajánl számunkra. Következő utunk az ő kastélyába vezessen (térképen D - Cortez feladatai egyelőre nem választhatók), ám a Phnom Penh ’86 küldetés után térjünk majd vissza, és fejezzük be az ezredes küldetéseit.
Igen, uram! (Sir, Yes, Sir!)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Cortez
Ez a feladat a Diaz-féle Phnom Penh ’86 küldetés után választható, az ezredes most egy tankot akar ellopatni velünk. A Rambo-alkatúak álljanak kocsival a konvoj elé, majd amíg a katonák eltávolítják járművünket, elsőként vegyük tűz alá a két teherautó motorját, kiiktatva ezzel a platón utazó katonákat a harcból. Lőjünk le mindenkit, mire a tank vezetője kidugja a fejét. Ekkor őt is lepuffanthatjuk, majd irány az ezredes biztosította garázs, mindezt persze még azelőtt, hogy az önmegsemmisítő felrobbantaná a tankot velünk egyetemben. A békésebb megoldást kedvelők sétáljanak oda a tank mellé, majd zörgessenek be az ajtaján... mondjuk egy baseballütővel, mire a katona kinéz, mi pedig kicibálhatjuk. Innentől a többi ugyanaz, irány a garázs. A tankban a zsarukkal nem lesz gondunk, csak az időzítőre figyeljünk.
Mindenki a fedélzetre (All Hands On Deck!)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $5000 - Feladatot adja: Cortez
Ezzel el is érkeztünk Cortez utolsó megbízásához, ami akkor hajtható végre, ha már teljesítettük a Tommy és Lance csoport Siralomház (Death Row) küldetését. Itt már Cortez bőrére megy a dolog, hiszen a franciák megtalálták, és számon akarják kérni rajta a chipeket. Arra kér minket, védjük meg a hajóját, amíg nyílt vizekre nem ér. Induláskor a felső fedélzeten találjuk magunkat, miközben a partról már üldözőbe is vesznek az ellen motorcsónakjai. Öljük meg mindet, vigyázzunk az alattomosan a hajóra settenkedőkkel. Majd rohanjunk a hajó elejére, megtisztítani az útvonalat a hajó előtt. Később erősítés érkezik, csak sajnos az ellenfél oldalán, néhány helikopter formájában. Rohanjunk a hajó közepére, és szórjuk meg a gépeket, mielőtt azokból a franciák a fedélzetre nem ugrálnak. Akkor koncentráljuk a tüzet rájuk, majd folytassuk a gépek eliminálását, a teljes megsemmisítésig. A támadásra egy Apache harci helikopter teszi fel a koronát, próbáljuk meg a gép orrát tűz alatt tartani. A csata végén az ezredes a pénz mellé saját csónakját, valamint lányának felügyeleti jogát is nekünk adományozza.
Avery Carrington küldetései
Suhogó golfütők (Four Iron)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Avery
Ken irodájában történt találkozásunk után válnak választhatóvá Avery küldetései, melyeket bár nem tudunk egyvégtében végigcsinálni, hajtsuk végre őket, amint hozzáférhetővé válnak (térkép: A betű, az építkezésnél)! Első feladatunk egy szimpla likvidálás lenne… ám mivel a célszemély jelenleg a golfklubban tartózkodik, a feladat már nem is olyan egyszerű, lévén, hogy oda - a fémdetektoros kapunak hála - fegyvert nem tudunk bevinni. Először azonban megfelelő öltözéket kell öltenünk, hogy az őrök beengedjenek. A klubba lépve tehát átmenetileg elvesztjük lőfegyvereinket, de aggódni nem kell, kilépéskor visszakapjuk azokat. Bent egy golfütőt és egy golfkocsit találunk, így már könnyebben megközelíthetjük leendő áldozatunkat. A hivatalos forgatókönyv szerint itt most el kell kötnünk az összes golfkocsit, hogy a célpont gyalog meneküljön, nagyobb esélyt adva számunkra (vagy megvárhatjuk őt a kijáratnál is, immár felfegyverkezve), de aki nem akar sokat szórakozni ezzel a küldetéssel, az kihasználhatja az AI azon hibáját, hogy Vice City lakosai nem ismerik a tolatás fogalmát. Tehát parkoljunk le a golfkocsikkal közvetlenül a vízpartra, orral a víz felé (!), így amikor célpontunk menekülni kezd, teljes erőbedobással a vízbe fojtja magát, nekünk pedig már csak a testőröket kell lepofoznunk.
A pusztító (Demolition Man)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Avery
Avery ezúttal egy épülő ház felrobbantásával bíz meg bennünket, távirányítós helikopterrel kell bombát vinnünk az épület négy pontjára, mindezt 7 percen belül (az óra az első bomba felemelésével indul). Gyakoroljuk be a helikopter irányítását, vigyázzunk a kalapácsos munkásokra, még inkább a fegyveres biztonságiakra, és az idő múlását is figyeljük. A helikopter rotorjával a kellemetlenkedőket fel lehet aprítani.
Kettőt egy csapásra (Two Bit Hit)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2500 - Feladatot adja: Avery
Avery végül arra kér, szítsunk bandaháborút a haitik és a kubaiak között. Ehhez előbb öltözzünk be kubainak, szerezzünk egy bandaautót (Cuban Hermes), majd látogassunk el a Voodoo-k által határolt temetési ceremóniára. Itt vagy bevágtatunk a haitik közé, és elütjük a főnököt, vagy üldözőbe vesszük a meneküléséhez használt hullaszállítót (vigyázzunk a robbanó koporsókkal), megvárjuk, míg kiszáll, és akkor végezzük ki.
Umberto Rubino (Kubaiak) küldetései
Motorcsónak-kunsztok (Stunt Boat Challenge)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Umberto
Umberto küldetései Avery „Kettőt egy csapásra” feladata után válnak hozzáférhetővé, amikor bandaháborút robbantottunk ki a kubaiak és a haitik között. Ez a történetnek egy mellékszála, akik a főküldetéseket akarják elvégezni, azok folytassák Diaz megbízásainál!
A kubai „nehézfiú” első megbízása motorcsónak-terelgetési képességeinket vizsgálja. A kikötőben találkozunk Ricóval, aki elkísér minket utunkra: fontos, hogy elsőre sikerüljön az összes ellenőrző pont érintése, mivel így akár félgázzal is teljesíthetjük a feladatot a megadott időn belül. Ez a csónak már képes akár 180 fokos fordulatra is, ehhez vegyük el a gázt, majd nyomjuk meg az irányt és a gázt egyszerre. A gondot főleg az ugratások előtti irányba állás jelentheti.
Ágyútöltelék (Cannon Fodder)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Umberto
Umberto hisztije után keressünk egy négyajtós kocsit, és szedjük fel a három kubait, majd vezessünk a haitik területére. A bandaháborúban próbáljunk meg hátul maradni, és inkább a távcsövessel dolgozzuk meg az ellenfél kocsiját - ez kinyiffant közülük néhányat, a maradékot már könnyen elintézhetjük. Társaink fejének elvesztése után lőjük ki a mesterlövészt, majd az erősítésünk megérkezte után nyomuljunk be a belső udvarba - itt újabb tűzharc veszi kezdetét. Miután lélegzetvételnyi időre megtisztítottuk a közvetlen környezetünket, vessük magunkat az ott álló Van kormánya mögé, és az időközben kiérkező rendőröket megpróbálva kilökni söpörjünk vissza az étteremhez. A történet szerint most az Auntie Poulet küldetések következnek, majd azok elvégzése után térjetek vissza Umbertóhoz.
Tengeri ütközet (Naval Engagement)
Nehézség: 4/6 - Jutalom: $4000 - Feladatot adja: Umberto
Ha követtük a történetet, és végrehajtottuk a haiti küldetéseket, érhető hogy Umberto miért is fogad minket oly dühösen. Általunk akar bosszút állni a haitikon, ezért két aktatáska megszerzésével bíz meg bennünket. Igazi vezeklős küldetés lesz (jó nehéz), ezért töltsük fel magunkat, mielőtt belekezdünk. A kikötőben csatlakozzunk Ricóhoz, aki egy Rugert ajánl a számunkra, mi azonban sokkal többre megyünk egy M60-assal vagy a rakétavetővel. A célterületre érkezve az ellenfelek megvárják, míg mi lövünk elsőnek, így használjuk ki a gondos célzás lehetőségét. Süllyesszük el a két hajót, majd - immár a partról - vegyük fel (nem, még nem a táskát) a harcot a ház előtt lövöldözőkkel. Sérültebb helyzetben fussunk a bal oldali fal mögé, és onnan sniperezzük le a rosszfiúkat (vigyázzatok a tetőn és az üvegajtó mögött lévő fegyveresekkel). Ha a környék elcsendesedett - leszámítva a hamarosan érkező rendőröket -, összeszedhetjük a táskákat, majd az épületet balról kerülve irány a terepjáró (itt újabb fegyvereseket találunk, de jobb gyorsan eltűnni, ne álljunk le velük). Minél előbb keressünk egy gyorsabb járművet - szerencsére Starfish-en van jónéhány -, szedjünk össze egy-két rendőrcsillagot, és térjünk vissza az étterembe.
Trójai Voodoo (Trojan Voodoo)
Nehézség: 4/6 - Jutalom: $10.000 - Feladatot adja: Umberto
Aki az előbb nem követte a sztorit, és nem hajtotta végre a haiti küldetéseket, az most már kénytelen lesz, mivel Umberto utolsó megbízatása csak akkor válik hozzáférhetővé. Pepével a sarkunkban szerezzünk egy haiti Voodoo-t, majd társunk fárasztó szövegelésétől kísérve hajtsunk a térképen jelzett helyre, ahol további amigók várnak ránk, szintén zsákmányolt Voodook volánja mögött ülve. Hajtsunk be a haitik búvóhelyére, és helyezzünk el három bombát - mivel a dolog időre megy, és az egyperces (!) számláló akkor indul, ha az első bombánkat leraktuk, célszerű a legtávolabbi hellyel kezdeni (hátul fent). Pepe ugyan próbál fedezni, de azért tartsuk készenlétben az Uzinkat. Jó eséllyel 30 mp alatt lerakhatjuk mindhármat, így a másik fél percünk megmarad, hogy visszaszaladjunk a bejárathoz (bezárták mögöttünk a kaput), kétszer jobbra forduljunk az épület mögé, felszaladjunk a lépcsőn a tetőre, és a túloldalon leugorva elszeleljünk.
Auntie Poulet (Haitik) küldetései
Kába rohanás (Juju Scramble)
Nehézség: 4/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Auntie
A voodoo mágiától elkábítva három küldetés erejéig most a haitik piszkos munkáit fogjuk elvégezni. Elsőként el kell hoznunk három csomagot, mielőtt a zsaruk megtalálják. Az első helyszínen a tetőn van a cucc; álljunk a fal mellé a kocsival, a lépcsőt az épület nyugati végénél találjuk. Fent már vár ránk egy SWAT egység, és amint megfogjuk a csomagot, kapunk két csillagot. Ne törődjünk a zsarukkal, ugorjunk le a kocsinkhoz, és söpörjünk a második csomag irányába (1 percünk van az egész mókára). Útközben észak felé egy rendőrcsillagot találunk két épület között, ezt mindenképp vegyük fel, mivel a második csomag begyűjtésénél újabb kettővel növekszik körözöttségi szintünk. Itt se harcoljunk, csak rohanjunk tovább, keresztül a kunyhók közti szűk helyen, ahová a rohamkocsik nem tudnak követni bennünket. A harmadik csomag után is jár az újabb két szint, így már 5-ösön állunk, ami FBI ügynököket jelent (ugye nem véletlenül mondtam, hogy az elsőnél szedjük össze a csillagot, különben már a hadsereggel kergetőzhetnénk). Szerezzünk egy kocsit, és a sikátoron - az úton keresztbe - átszáguldva ugrassunk fel a rámpára, ahol a levegőben újabb rendőrcsillagot gyűjthetünk. Dél felé találunk egy harmadikat is, így már egyszerűbben visszajuthatunk a voodoo hölgyhöz.
Távrobbantó (Bombs Away!)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Auntie
Az újabb hipnózist követően irány a parton álló Van, mellyel bombával felszerelt távirányítású repülőket tudunk rászabadítani egy három csónakból és egy Hermes-ből álló kubai különítményre. Ebben, és a következő küldetésben már közvetlen veszély nem fenyeget, ezért is kaphatott ilyen könnyű minősítést - hiszen akárhányszor próbálgathatjuk büntetlenül. Ha szerencsénk van, sikerül úgy dobnunk az első bombát, hogy legalább két csónakot felrobbant a háromból, amikor még a kikötőben álldogálnak. A nyílt vízen próbáljunk meg szemből vagy hátulról, zuhanóbombázásos módszerrel közelíteni, hiszen így nyújtják a célpontok a legnagyobb támadási felületet.
Mesteri lövészkedés (Dirty Lickin’s)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $5000 - Feladatot adja: Auntie
Utolsó haiti feladatunknál fussunk délkelet felé, míg egy lépcsőt nem találunk. Az adrenalint vegyük fel, így igazán könnyedén célozhatjuk meg kubai barátainkat. Kisvártatva további erősítés érkezik az ellenfélhez (két hullámban), ám a program nagyvonalúan előre figyelmeztet minket. Szerencsés esetben az adrenalin hatása végig kitart, roppant egyszerűvé téve Auntie utolsó megbízatását.
Bérgyilkos (telefonos) küldetések
Halálos gázolás (Road Kill)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $500 - Feladatot adja: Megbízó
Miután a játék elején elvettük a szakács telefonját, a Bérgyilkos küldetések (térkép: telefon-jel) folyamatosan át- meg átszövik a játékot. Ezeket tetszőleges időben hajthatjuk végre, amikor épp kedvünk tartja.
Első feladatunkat a Washington Mall nyilvános telefonján kapjuk, miszerint egy pizzakihordót kell kivonnunk a forgalomból, mielőtt az az 50. pizzát kikézbesíti. Az elsőnek soknak hangzó szám azonban mindössze 2 percet jelent (bárcsak nálunk lennének ilyen gyorsan dolgozó pizzafutárok...), így elsősorban egy gyors autóra lesz szükségünk. Ha utolértük, gázoljuk el, és ha ezt túlélte, akkor rugdossuk még meg párszor.
Válás (Waste the Wife)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Megbízó
Ez a munkát a Vice Point-i nyilvános telefonon vehetjük fel. Feladatunk az ékszerüzletből kilépő ifjú hölgy balesetnek látszó meggyilkolása, így hát nem használhatunk fegyvert, autóval kell leszorítanunk őt az útról (legkönnyebben akkor tehetjük meg, mikor kanyarodik). Mivel a hölgy egy Comet-et vezet, gyors járműre lesz szükségünk.
Tisztogatás (Autocide)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $4000 - Feladatot adja: Megbízó
Ezúttal egy gyilkosságsorozatra kapunk megbízást a Washington Mall telefonnál, melyben öt embert kell hidegre tennünk kevesebb mint 10 perc alatt. Vegyük fel a mesterlövészpuskát és az Uzit az utca túloldaláról, majd pattanjunk a PCJ 600-as nyergébe. Haladjunk a part irányába, első célpontunk a nagy zöld hirdetőtáblán dekkol (magasan a fejünk felett). Snipereljük le az utca másik oldaláról, és száguldjunk tovább második áldozatunkhoz, aki egy parkoló Securicarban üldögél. Északról közelítve, tisztes távolságban álljunk meg tőle, így tökéletes rálátásunk nyílik rá az első szélvédőn keresztül. Használjuk ismét a távcsöves puskát, és induljunk tovább. A harmadik helyszínen két célpont tartózkodik, őket délről közelítve cserkésszük be. A keresztutca magasságából távcsövessel lőjük ki az utast, majd rögtön utána az autó kerekeit. Ekkor a társa vagy menekülni próbál, mi pedig motorra pattanva leuzizzuk, vagy felénk kezd rohanni, ekkor könnyedén leszedhetjük bármivel. A negyedik helyszín egy hajó, melyet a Starfish szigeti híd nyugati oldalán ringatózva találunk. Ismét izzítsuk be a snipert, és mehetünk is az utolsó célpont felkutatására, aki éppen Washington utcáin motorozgat. Kerüljünk a hátába, és menet közben szórjuk meg Uzival.
Reptéri csetepaté (Check Out at the Check In)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $8000 - Feladatot adja: Megbízó
A következő telefonos küldetést a reptéren kapjuk, előtte azonban alaposan töltekezzünk fel minden szempontból (élet, páncél, fegyver, lőszer), és szerezzünk egy gyors és jól manőverezhető autót. Hajtsunk a bejárathoz, ahol természetesen - a golfklubhoz hasonlóan - átmenetileg elveszítjük összes fegyverünket (ne felejtsük el kifelé menet összeszedni őket). Bent a megbízó elárulja az elrejtett mesterlövészpuska helyét, valamint a tennivalókat. Amint a célszemély beszélt a hölggyel, lőjük fejbe, intézzük el a testőreit is, és kapjuk marokra az elejtett táskát. Innentől aztán felgyorsulnak az események: kint üljünk az autóba (fegyvereket összeszedni előbb!), és teljes sebességgel hajtsunk a reptér egyetlen kijárata felé. Bár akciónk csak két csillagot ért a zsaruknál, a reptér biztonsági szolgálata legalább akkora nyomást gyakorol majd ránk, mintha az FBI üldözne. Mivel az árut a sziget északi végében található Ammu-Nationbe kell leszállítani, válasszuk a nyílegyenes főutat a mielőbbi odajutáshoz. A Pay’n’Spray-re ezúttal nem hagyatkozhatunk, mivel azzal csak a rendőri kísérettől szabadulhatnánk, a reptérieket ez nem téríti el.
Elvarratlan szál (Loose Ends)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $16.000 - Feladatot adja: Megbízó
Az utolsó telefonos küldetést Little Havannában, a fagyigyár mögötti nyilvános készüléknél vehetjük fel (ajánlott előtte némi lőszer és egy mellény vételezése), ha már teljesítettük a Malibu-széria „The Shooter” küldetését. A megbízó közli velünk, hogy a tetőn éppen nagyszabású üzlet köttetik, ide fogunk bekavarni. A hátsó ajtón bejutva küzdjünk magunkat keresztül az udvaron, vigyázva a tetőn megbújó, fedezékből ki-kitüzelő őrszemekre. Menjünk egyre feljebb, ám a tetőn ne rohanjunk azonnal az áruhoz, mivel a szellőzők mögött még számos fegyveres bujkál. Ha megvan a táska, vessünk magunkat a helikopterbe, és irány a reptér helipadja.
Ricardo Diaz küldetései
A hajsza (The Chase)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Diaz
Cortez és Avery után megnyílik az út Vice City egyik legbefolyásosabb emberéhez - a pszihopata beütéssel rendelkező Diaz (térkép: D) adja következő megbízásainkat. Elsőként egy tolvaj követését kapjuk feladatul, aki nem átallott magát a nagy Diazt meglopni. A célpont azonban kiszúr minket, kövessük hát a háztetőkön keresztül - vigyázzunk a tűzre és a házak közti vékony deszkákra -, majd miután beugrott a rá váró Jeep-be, szerezzünk gyorsan egy járgányt, és eredjünk a nyomába. Emlékezzünk eredeti feladatunkra („Ne öld meg őt!”), ezért maradjunk lőtávolon kívül - de ne tévesszük szem elől -, és kövessük Prawn-szigeti búvóhelyére.
A leggyorsabb csónak (The Fastest Boat)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $4000 - Feladatot adja: Diaz
Diaz roppant büszke arra, hogy övé a város leggyorsabb vízi járműve... legalábbis így volt ez mostanáig, mígnem egy új ladik érkezett a kikötőbe. Rögtön kapjuk is a feladatot, lopjuk el a kicsikét. Indulás előtt szerezzünk be mesterlövész puskát, valamint legyen nálunk könnyűgépfegyver is. A nyugati sziget déli csücskében található kikötő kerítésén keresztül szedjük le a három őrt, majd berohanva kaszáljuk le Uzinkkal az újonnan érkezőket (a rendőrségi körözéssel ne törődjünk, mire ideérnek, mi már messze járunk majd). A csónakházban tartózkodó munkásokat kínáljuk meg kézigránáttal, majd engedjük le a hajót a lila körrel jelzett kapcsoló segítségével. Ekkorra összeszalad minden őr, aki még életben van, így nem árt a ládák fedezékéből levadászni őket. Már csak a csónakkal kell visszamennünk Diaz kastélyához - némi rendőri „kísérettel”, velük azonban ne törődjünk, partot érve már teljesül is a küldetés.
Kereslet-kínálat (Supply&Demand)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Diaz
Miközben egyre inkább világossá válik számunkra, hogy a balul sikerült drogüzletünk, valamint Lance testvérének halála mögött nem más, mint Diaz áll, bosszúnk végrehajtásáig még el kell végeznünk pár tőle kapott feladatot. Elsőként mindjárt az előző küldetésben megszerzett csónakot foghatjuk munkába, mivel friss kokainszállítmány érkezett a városba, melyet a jachton tartózkodó eladók a leggyorsabban odaérkező vevőnek adnak el. Feladatunk a másik négy csónak előtt célba érni, miközben Lance fegyverrel próbálja lelassítani a konkurenciát. Ha megvan az áru, helyet cserélünk Lance-szel, és visszafelé mi szórjuk az ólmot a riválisok nyakába - közben figyeljünk a dokknál jobbról érkező lövészekre, valamint hajónk állapotára is. Végezetül még egy helikoptert is le kell vadásznunk, mielőtt Lance kirakna minket a partra.
Phnom Penh ’86
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Diaz
A furcsa nevű küldetés Kambodzsa fővárosának nevét viseli, és valóban, ennél a feladatnál valóságos háborúban érezhetjük magunkat. Lance helikoptervezetési jártasságát fogja bizonyítani, míg ránk ezúttal is a lövész szerepe jut. Útban a „Hajsza” nevű küldetésben felfedezett cél felé kedvünkre lövészkedhetünk az utunkba akadó hajókra, golfozókra és egyéb potenciális célpontra. Megérkezve Lance körberepüli az épületet, mi pedig próbáljunk meg a robbanó hordókra koncentrálva minél előbb megszabadulni a lövészektől, mivel helikopterünk nem sok lövést visel el. Ha elfogytak, Lance leteszi a gépet, mi pedig megtisztíthatjuk az épület belsejét. Végül szaladjunk fel a tetőre, szedjük össze az aktatáskát, és máris végeztünk.
Tommy és Lance küldetései
Siralomház (Death Row)
Nehézség: 4/6 - Jutalom: $0 - Feladatot adja: Kent Paul
Mostanra már egyértelműen kiderült, hogy Diaz áll összes gondunk hátterében, így ideje kiiktatni őt a játékból. Ám előbb telefont kapunk Kent Paultól, így első utunk a Malibuba vezessen. Mielőtt bemennénk, töltsük fel életerőnket és páncélunkat maximumra, valamint gondoskodjunk egy gyors autóról is. Paul elmondja, hogy Lance-et Diaz emberei elkapták, és Little Haiti szeméttelepének hátuljában tartják fogva. Leggyorsabban észak felé fordulva, majd a második lámpánál balra kanyarodva, a golfpályák felé átvágva érhetünk oda (igyekeznünk kell, mivel Lance ereje - a kínzások hatására - egyre fogy). A szeméttelep bejáratát egy autó zárja el, és három fegyveres védi. Hajtsunk nekik, majd az életben maradottakat okvetlenül végezzük ki, hogy visszafelé már ne okozhassanak gondot. Szálljunk vissza a legépebb autóba, és keresztbe-kasul száguldva üssük el a földön álló ellenfeleket, vigyázva arra, hogy ne lassuljunk le, nehogy valaki kirángathasson a kocsiból. Ha mindenki elcsendesedett, oldozzuk el Lance-et - az ott várakozó Sentinel szinte felkínálja magát, ám mi inkább válasszuk a kukásautót: sokkal masszívabb, ezzel játszi könnyedséggel túlélhetjük Diaz embereinek ádáz rohamait, melyet a kapun kiérve igen hosszan kell elviselnünk.
Kiradírozás (Rub Out)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $50.000 - Feladatot adja: Lance
Eljött az idő, hogy pontot tegyünk Diaz földi pályafutására. A kastélyhoz érkezvén feltűnik Lance, aki egy M-16-ossal egészíti ki arzenálunkat. Bent öt fegyveres hidegre tétele után rá kell jönnünk, hogy a főbejárat zárva van. Induljunk kelet felé, aprítsuk tovább Diaz hadseregét, és kerüljünk az épület hátuljához. A fedett medence mellett induljunk a jobb oldali járaton, majd a lépcsőházban fel. Itt nagyon kell figyelnünk Lance életére, ezért igen gyorsan lőjük le a felbukkanó alakokat. A vörös előtér felső balkonján Diaz tűnik fel személyesen, nekünk azonban célszerű elsőként a lentről lövöldöző embereit kiiktatni. Diaz bemenekül a hátsó szobába, ám ez sem mentheti meg tőlünk: teljesítsük be végzetét, és máris birtokba vehetjük a kastélyt.
Behajtás (Shakedown)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Lance
Bár Diaz eltörlésével mi lettünk a város nagyfiúja, erről néhány renitens üzlet tulajdonosát is meg kell győznünk, akik agyában a kokainbáró halála a behajtási pénzek további meg nem fizetésének képtelen ötletét indukálta. Öt percünk van, hogy odaérjünk a North Point Mall-ba, és - mintegy figyelmeztetésképpen - bezúzzuk a fizetést megtagadó üzletek ablakait. A lőfegyverek mellett gránátokat is alkalmazhatunk, melyek egyszerre több üveget is betörnek. Problémát csak a két emeleten elterülő Gash üzlet (érdemes ezzel kezdeni), valamint a pláza biztonsági szolgálata jelenthet (velük az idő rövidsége miatt ne foglalkozzunk).
Bár balhé (Bar Brawl)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $4000 - Feladatot adja: Lance
Van, aki semmiből sem tanul: Lance jelenti, hogy az Ocean Beach egyik bárja továbbra sem fizet védelmi pénzt, helyette inkább saját őrző-védőket alkalmaz. Az ajtóban láthatunk két őrt, megérkezvén gázoljuk is el őket (amennyiben túlélik, használjuk arzenálunk tetszőleges tagját), majd beszélgessünk el a tulajjal. Ő addigra már roppant együttműködővé válik, és útbaigazítást is ad védelmi szolgálatunk konkurenciájának főhadiszállása felé. Szerezzünk egy kocsit, majd a kis, fallal körülvett területen állók közé hajtsunk be, ugorjunk ki, és robbantsuk fel az autót. Még így is marad két őr, akik motoron menekülnek. Vegyük őket üldözőbe, és akár elgázolva, akár kilyuggatva, tegyünk pontot a küldetés végére.
Copland
Nehézség: 4/6 - Jutalom: $10.000 - Feladatot adja: Lance
Ebben a feladatban az ősi ellenség álarcát magunkra öltve - vagyis rendőrruhába bújva - kell felrobbantanunk a korábban szétvert bevásárlóközpont egyik kávézóját. Induljunk el Lance-szel a térképen jelzett garázshoz, majd a környéken cirkálva keressünk egy gyalogos rendőrt, és üssük el. Ettől rögtön kapunk két csillagot, ami utánunk csalja majd a rendőröket. Álljunk be a garázsba, és várjunk (itt nem eshet bántódásunk). Hamarosan jön is a két fakabát, biztosítva ezzel számunkra két egyenruhát. Az összképhez még egy rendőrautó is dukál, melyet megtalálunk az épület mellett, jobb oldalon. Az áruházat rendőrök védik, így jól meg kell választanunk a megfelelő bejáratot. A felső szint északi végén található ajtón menjünk be, így rögtön a Tarbrush Café mellett érkezünk az épületbe. A kávézó bejáratát katonák őrzik, mi azonban csak helyezzük el a bombát az épületben, és rohanjunk a kijárathoz, mivel kissé (!) rövidre lett állítva az időzítő. Kint a rendőröket leküzdve pattanjunk kocsiba, és egy 180 fokos forduló közben döbbenten láthatjuk az 5 csillagos besorolást. Ez a szövetségiek közeledtét vetíti előre, azonban - ha jó irányban vagyunk - éppen egy rendőrcsillagot kell magunk előtt látni, amit felhasználva a körözöttség visszaáll a jóval kellemesebb négyes fokozatra (az FBI pedig félúton visszafordul). A főúton meneküljünk vissza Starfish-szigetre, útközben egy kocsicserével és egy Pay’n’Spray látogatással egyszerűsítve menekülésünket. Sikeres megérkezés után a házunk előtt megjelenik egy pénzszámláló, ami napi $5000 tiszta bevételhez segíthet minket (ne felejtsük el időnkét begyűjteni). Most egy időre elbúcsúzunk a főküldetésektől, mivel előbb meg kell vásárolnunk majd pár épületet, és el kell végeznünk az ott kapott feladatokat.
Love Fist küldetések
Szerelemnedv (Love Juice)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: A zenekar
A „Behajtás” teljesítése után hamarosan hívást kapunk Kent Paultól, aki a lemezstúdióba invitál bennünket (tékép: koponya ikon). A skót rockbanda némi gyorsítót igényel a hangulatba kerüléshez, szerezzünk hát nekik. Újítsunk egy PCJ 600-at, és menjünk a „Szerelemnedvet” forgalmazó kábszerárushoz. Parkoljunk le orral az utca felé, mivel a gazember csak félig teljesíti az üzletet (elveszi a pénzt, de nem ad árut), és villámgyorsan távozik saját gyorsasági motorján (jobbra megy majd). Vegyük üldözőbe, és kapassunk be vele pár Uzi lövedéket (itt már igen jól kell motoroznunk, valamint nem árt ismerni az egykerekezés jótékony hatását a padkázásokra). Vigyázzunk, hogy ne legyen esélye visszalőni, mivel igen kellemetlen, „elég-egyetlen-lövés” jellegű puskával rendelkezik. Ha megvan a drog, Kent újabb feladatot ad, mivel a srácok más jellegű szórakozásra is vágynak. Hajtsunk Mercedes lakásához (ha motorunk nagyon megsínylette az üldözést, használhatjuk a dílerét is), és fuvarozzuk el őt a stúdióhoz - persze mindezt időre. Nem érdemes csutkagázzal menni, mivel a forgalmas utak és a szűk kanyarok miatt bekövetkező borulás végleg romba döntheti célba érési esélyeinket, ráadásul kellemes utazótempóval is időben visszaérhetünk.
A Pszichopata (Psycho Killer)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $4000 - Feladatot adja: A zenekar
A stúdióba visszaérve hatalmas izgalomban találjuk a zenekar tagjait, mivel valaki névtelenül aranylövést ígért nekik arra az esetre, ha elmennének dedikálni a közeli lemezboltba. Természetesen megígérjük, hogy elsimítjuk az ügyet. Menjünk a Love Fist limuzinnal a bolt előtt várakozó rajongói tömeghez, és parkoljuk le az autót úgy, mintha a kanyar után tovább akarnánk menni az úton. Mikor a pszichopata lelövi a biztonsági őrt, tapadjunk rá a gázpedálra, hogy ha az átvezető mozi után visszakapjuk a vezérlést, azonnal a támadó után vethessük magunkat. A vezetés közbeni fegyverhasználatot most nyugodtan elfelejthetjük, mivel örülhetünk, ha tartani tudjuk a lépést az őrült módon kacsázó, váratlan fordulókat végrehajtó degenerált mögött. Próbáljuk meg inkább megtolni a hátulját, mígnem keresztbefordul vagy fejre áll, akkor aztán lőjük le. Most végre kell hajtanunk a Mitch Baker küldetéseket, mielőtt befejezhetjük feladatainkat a zenészekkel.
Városnézés (Publicity Tour)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $8000 - Feladatot adja: A zenekar
Ha Mitch Baker küldetéseit teljesítve gondoskodtunk a koncert biztosításáról, máris fuvarozhatjuk a fiúkat a rendezvény helyszínére. Ám a pszicho búcsúajándékot hagyott hátra, és bombát helyezett a zenekar kocsijába, mely azonnal robban, ha a sebességünk egy bizonyos szint alá esik (tényleg jó film volt a Féktelenül). Nincs más dolgunk, mint viszonylag nyílt és egyenes utakat keresve kivárni, míg a többiek megkeresik és hatástalanítják a szerkezetet (és közben visszafogni a röhögést, ami a fiúk párbeszéde nyomán óhatatlanul is előtör belőlünk). Ne hajtsatok padlógázzal, csak épp annyira gyorsuljatok fel, hogy a sebesség-érzékelő ne jelezzen. Az egyik legjobb útvonal a következő: haladjunk dél felé, amíg az út nem kanyarodik (a lemezbolt előtt), és maradjunk továbbra is ezen az úton. A végén lévő T-elágazásnál forduljunk jobbra (kritikus pont, de nyugodtan nekimehetünk a lámpaoszlopoknak, csak annyira lassítanak le minket, hogy a hátsó ülésen utazókban meghűljön a vér), majd végig a part mentén a kikötő felé. Forduljunk rá a Starfish-szigeti hídra, és mire az építkezés környékére érünk, a fiúk hatástalanítják a bombát. Vigyük vissza a srácokat a koncert helyszínére, és búcsúzzunk el tőlük.
Mostanra összegyűlt már annyi pénzünk, hogy felvásároljunk néhány ingatlant, melyek újabb feladatokkal látnak el minket, mielőtt visszatérhetnénk a fő történet fonalához.
„Big” Mitch Baker (motoros) küldetései
Acélkerekek (Alloy Wheels of Steel)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Mitch
Az itt kapott motoros küldetések teljesítése szükséges ahhoz, hogy befejezzük a Love Fist feladatokat, így végezzük el őket, amint lehetőségünk adódik rájuk. Elsőként tesztelni fogják vezetői képességeinket, mielőtt bevennének a bandába. A feladat roppant egyszerű, mivel az ellenfelek igen bénák (a Hyman Condo sikátornál mindig megelőzhetjük őket), úgyhogy csak szépen lassan, biztonságosan vezessünk, nem baj, ha az elején nagyon lemaradunk.
Ki a legény a gáton? (Messing with The Man)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Mitch
Feladatunk roppant egyszerű: káoszteremtés! Mielőtt nekifogunk a feladatnak, vegyük meg a Skumole Shack-et, a közeli mentés lehetősége végett. Mivel az időnk véges, a bárból kijövet pattanjunk fel Az intróban megtekinthetjük, amint Liberty City alvilágának vezetői - élükön Sonny Forellivel - milyen sorsot szánnak börtönből frissen szabadult hősünknek. Mivel nincs kedvük megbontani a város jól működő hierarchiáját, így Tommy-t a napfényes délre küldik, a miami üzletek irányítása végett. Ám a fegyvereken kívül minden balul sül el, a szimplának induló drogüzletbe beleköp egy helyi szervezet, így a végén főhősünk ott áll pénz és kokó nélkül. Főnökei persze nem repesnek az örömtől, és visszakövetelik a dohányt, így a feladat máris adott: szedjük össze a tartozást bármi áron.
Az intró helyi összekötőnk, az ügyvéd Ken Rosenberg irodája előtt ér véget. Vágjuk kocsiba magunkat, és első utunk az Ocean View-i szállodához vezessen, ahol ténykedéseinket egy kiadós alvással kezdjük. Ébredés után irány a rózsaszín kör...
Egy régi barát (An Old Friend)
Nehézség: 0/6 - Jutalom: 0 - Feladatot adja: (Felvezetés)
...ahol is egy kellemetlen telefonbeszélgetés vár ránk: itt közöljük Sonny-val a pénz és a kokó elvesztését, és kapjuk meg az ultimátumszintű kérést azok visszaszerzésére. Egyébként pedig itt a remek alkalom a város első felének felfedezésére. Ha kellően kigyönyörködtük magunkat, irány a térképen L-lel (Lawyer: ügyvéd) jelzett pont, ahol megkapjuk első fizetős feladatunkat is.
Ken Rosenberg küldetései
A parti (The Party)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $100 - Feladatot adja: Ken Rosenberg
Igazi bemelegítő küldetés, melyben Ken elküld minket a helyi fejesek kikötőben tartandó partijára. Ehhez azonban a hawaii mintás ing nem igazán stílszerű viselet, ezért előbb beugrunk Rafaelhez (térkép: kék póló-ikon) az öltönyházba. Kijövet láthatunk egy szerencsétlent, aki még nem hallott városba érkezésünk híréről, és botor módon gazdátlanul hagyja remek kis chopper motorját, épp a kijárattal szemközt. Most már tényleg irány a kikötő - itt találkozunk Cortez ezredessel, és annak gyönyörű lányával, Mercedesszel, aki bemutatja nekünk az összejövetel fontosabb résztvevőit, majd a helyi kiskirály, Diaz megérkezése után megkér minket, hogy mentsük ki a rá váró bájcsevely elől, és fuvarozzuk el a Pole Position klubba. Vihetjük sportkocsival, választhatjuk a limót, de felültethetjük a motorunkra is (feltéve ha nem közvetlenül a bejárat előtt parkoltunk le vele, mert akkor a program kíméletlenül törli) - ki-ki ízlése szerint válasszon járművet. Ha a fuvar megvolt, mehetünk vissza az ügyvédhez.
Sikátori balhé (Back Ally Brawl)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $200 - Feladatot adja: Rosenberg
Elsőként információra van szükségünk, hiszen meg kell tudnunk, ki bánt el velünk. Ken javaslatára a pénz utáni hajszát a helyi lokálban, a Malibu klubban folytatjuk, ahol Kent Paulra ráijesztve újabb ötletet kapunk a szükséges infók megszerzésére - a Washington Beach egyik sikátorában található, jól informált séfet kéne kifaggatnunk. Érkezésünkkor a séf éppen legfrissebb pletykáit szerzi be mobilján keresztül, és egyébként sem mutatkozik túl kooperatívnak, így némi agresszív véleménycserére lesz szükség. Miután gondoskodtunk róla, hogy ne kavarhassa tovább a... (levest?), tegyük magunkévá a telefonját. Ekkor érkezik Lance Vance, felajánlva segítségét, ami rögtön kapóra is jön, hiszen húsvágó bárdokat lobogtatva futnak felénk a néhai séf társai. Kövessük Lance-t (a szakácsokat nem muszáj elintéznünk), aki elfuvaroztatja magát a legközelebbi fegyverkereskedésbe (Ammu-Nation bolt, a térképen: fegyver ikon), majd vissza a szállásunkhoz.
(Tizen)két dühös ember (Jury Fury)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $400 - Feladatot adja: Rosenberg
Ken szerint némi haladékot kaphatnánk a Forelliknél, ha az unokaöccsük tárgyalására kirendelt esküdtekre ráijesztenénk. Ahogy kilépünk az ajtón, a szemünk előtt gázolnak el egy járókelőt. Egy kalapács hullik ki a kezéből, melyet feltétlenül tegyünk el, hamarosan szükségünk lesz rá. Két sárga jelet látunk a térképen, elsőként induljunk a háromszög felé (háromszöggel jelöli a program, ha a cél alattunk vagy felettünk található). Új kalapácsunkkal vegyük kezelésbe az esküdt ott parkoló Sentineljét, mire hamarosan a gazdája is megjelenik, és a látványtól alaposan berezel. Itt végeztünk is, irány az Ocean Beach-i célszemély (a jel őt magát mutatja), aki néhány rúgásunk után megpróbál kocsival elsöpörni, ám egy kalapácsokat szállító teherautó (hehe) megakadályozza ebben. Miután kipofoztuk az autójából, és megkaptuk a 400 dollárunkat, előbb Sonny hív minket mobilunkon a pénz után érdeklődve, majd egy újabb hívás a Bérgyilkos (Assassin) küldetések végrehajtására tesz ajánlatot. Amennyiben a fő történet mentén játszunk tovább, később bármikor felkereshetjük a nyilvános telefont. Térjünk vissza Kenhez.
Sztrájk (Riot)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Rosenberg
Az ügyvéd irodájában találkozunk Avery Carrington építési vállalkozóval, akinek némi zavarkeltésben kell a rendelkezésére állnunk. Első utunk Rafaelhez vezessen, majd immáron munkásruhában hajtsunk a sztrájkoló dolgozókhoz. A megsemmisítendő járművektől egy kerítés választ el minket egyelőre, így vessük magunkat a tüntetők közé. Miközben rohangálunk közöttük, kössünk bele (nem szavakkal) legalább négyükbe, miáltal tömegverekedés tör ki, a biztonságiak pedig kinyitják a vaskaput. Vezessük a különálló teherautót a többi mellé, majd lőjünk bele a piros hordóba. A robbanás láncreakciót indít el, mi pedig teljesítettük a feladatot.
Juan Garcia Cortez ezredes küldetései
Mocskos áruló (Treacherous Swine)
Nehézség: 1/6 - Jutalom: $250 - Feladatot adja: Cortez ezredes
Következő munkaadónkat a kikötőben találjuk. Cortez ezredes (térképen C) egy áruló likvidálásával bíz meg minket, melyhez egy pofás kis láncfűrészt is biztosít. Hajtsunk Gonzales búvóhelyéhez, ahol előbb a testőreit, majd őt magát vágjuk ketté. A fényes nappal, nyílt utcán lezajlott mészárlásra már a rendőrség is felfigyel - kapunk is egy kétcsillagos körözési szintet a hazaútra -, ezért kanyarodjunk a Pay’n’Spray felé.
Áruházi tűzharc (Mall Shootout)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $500 - Feladatot adja: Cortez
A következő feladat előtt nem árt valamilyen automata fegyver beszerzése (a város túlfelén található Prawn Islanden, a stúdióval szemközt lévő házak egyikének erkélyén például ráakadhatunk egy kellemes darabra, de beugorhatunk az Ammo-Nationbe is). Cortez francia kapcsolatával kell találkoznunk a közeli bevásárlóközpontban (járművel is behajthatunk), ám az üzletet néhány Interpol-os zsaru zavarja meg (no igen, a rakétavezérlő chipekkel történő kereskedés nem teljesen legális). A kontakt motorra pattan, ráadásul két csillagot is kapunk, így nincs időnk lövöldözni, eredjünk a francia után. Ha utolértük, lelőttük, elütöttük, szétvágtuk, vagy valamiképp megszabadultunk tőle, vegyük fel az elejtett mikrochipet, rázzuk le a zsarukat (rendőr token, vagy Pay’n’Spray), és térjünk vissza a kikötőbe.
Őrangyalok (Guardian Angels)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Cortez
Az első nehezebb feladatunk következik, ahol Diazt kell biztosítanunk, miközben ő a kubaiakkal találkozik. Elsőként egy parkolóházban összefutunk Lance-szel, aki megfelelő tűzerőről gondoskodik, majd a találkozó helyszínére hajtunk, ahol biztonságos lőállást keresünk magunknak. Hamarosan két haitikkel teletömött Voodoo, majd két Van érkezik, és kellemes tűzharc alakul ki a felek között. Figyeljünk Diaz egészségére (Lance tud vigyázni magára), ha valaki őt támadja, azonnal semlegesítsük. Mikor már azt hinnénk, vége, két haiti motoros ragadja fel az árut. Lance kilövi az egyiket, így a gazdátlanná váló motorra pattanva üldözőbe vehetjük a társát. Semlegesítsük (motoron Num0-val lehet előre lőni), vigyük vissza a táskát Diaznak, aki az 1000 dolláron felül munkát is ajánl számunkra. Következő utunk az ő kastélyába vezessen (térképen D - Cortez feladatai egyelőre nem választhatók), ám a Phnom Penh ’86 küldetés után térjünk majd vissza, és fejezzük be az ezredes küldetéseit.
Igen, uram! (Sir, Yes, Sir!)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $2000 - Feladatot adja: Cortez
Ez a feladat a Diaz-féle Phnom Penh ’86 küldetés után választható, az ezredes most egy tankot akar ellopatni velünk. A Rambo-alkatúak álljanak kocsival a konvoj elé, majd amíg a katonák eltávolítják járművünket, elsőként vegyük tűz alá a két teherautó motorját, kiiktatva ezzel a platón utazó katonákat a harcból. Lőjünk le mindenkit, mire a tank vezetője kidugja a fejét. Ekkor őt is lepuffanthatjuk, majd irány az ezredes biztosította garázs, mindezt persze még azelőtt, hogy az önmegsemmisítő felrobbantaná a tankot velünk egyetemben. A békésebb megoldást kedvelők sétáljanak oda a tank mellé, majd zörgessenek be az ajtaján... mondjuk egy baseballütővel, mire a katona kinéz, mi pedig kicibálhatjuk. Innentől a többi ugyanaz, irány a garázs. A tankban a zsarukkal nem lesz gondunk, csak az időzítőre figyeljünk.
Mindenki a fedélzetre (All Hands On Deck!)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $5000 - Feladatot adja: Cortez
Ezzel el is érkeztünk Cortez utolsó megbízásához, ami akkor hajtható végre, ha már teljesítettük a Tommy és Lance csoport Siralomház (Death Row) küldetését. Itt már Cortez bőrére megy a dolog, hiszen a franciák megtalálták, és számon akarják kérni rajta a chipeket. Arra kér minket, védjük meg a hajóját, amíg nyílt vizekre nem ér. Induláskor a felső fedélzeten találjuk magunkat, miközben a partról már üldözőbe is vesznek az ellen motorcsónakjai. Öljük meg mindet, vigyázzunk az alattomosan a hajóra settenkedőkkel. Majd rohanjunk a hajó elejére, megtisztítani az útvonalat a hajó előtt. Később erősítés érkezik, csak sajnos az ellenfél oldalán, néhány helikopter formájában. Rohanjunk a hajó közepére, és szórjuk meg a gépeket, mielőtt azokból a franciák a fedélzetre nem ugrálnak. Akkor koncentráljuk a tüzet rájuk, majd folytassuk a gépek eliminálását, a teljes megsemmisítésig. A támadásra egy Apache harci helikopter teszi fel a koronát, próbáljuk meg a gép orrát tűz alatt tartani. A csata végén az ezredes a pénz mellé saját csónakját, valamint lányának felügyeleti jogát is nekünk adományozza.
Avery Carrington küldetései
Suhogó golfütők (Four Iron)
Nehézség: 2/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Avery
Ken irodájában történt találkozásunk után válnak választhatóvá Avery küldetései, melyeket bár nem tudunk egyvégtében végigcsinálni, hajtsuk végre őket, amint hozzáférhetővé válnak (térkép: A betű, az építkezésnél)! Első feladatunk egy szimpla likvidálás lenne… ám mivel a célszemély jelenleg a golfklubban tartózkodik, a feladat már nem is olyan egyszerű, lévén, hogy oda - a fémdetektoros kapunak hála - fegyvert nem tudunk bevinni. Először azonban megfelelő öltözéket kell öltenünk, hogy az őrök beengedjenek. A klubba lépve tehát átmenetileg elvesztjük lőfegyvereinket, de aggódni nem kell, kilépéskor visszakapjuk azokat. Bent egy golfütőt és egy golfkocsit találunk, így már könnyebben megközelíthetjük leendő áldozatunkat. A hivatalos forgatókönyv szerint itt most el kell kötnünk az összes golfkocsit, hogy a célpont gyalog meneküljön, nagyobb esélyt adva számunkra (vagy megvárhatjuk őt a kijáratnál is, immár felfegyverkezve), de aki nem akar sokat szórakozni ezzel a küldetéssel, az kihasználhatja az AI azon hibáját, hogy Vice City lakosai nem ismerik a tolatás fogalmát. Tehát parkoljunk le a golfkocsikkal közvetlenül a vízpartra, orral a víz felé (!), így amikor célpontunk menekülni kezd, teljes erőbedobással a vízbe fojtja magát, nekünk pedig már csak a testőröket kell lepofoznunk.
A pusztító (Demolition Man)
Nehézség: 3/6 - Jutalom: $1000 - Feladatot adja: Avery
Avery ezúttal egy épülő ház felrobbantásával bíz meg bennünket, távirányítós helikopterrel kell bombát vinnünk az épület négy pontjára, mindezt 7 percen belül (az óra az első bomba felemelésével indul). Gyakoroljuk be a helikopter irányítását, vigyázzunk a kalapácsos munkásokra, még inkább a fegyveres biztonságiakra, és az idő múlását is figyeljük. A helikopter rotorjával a kellemetlenkedőket fel lehet aprítani.
|